28 Temmuz 2009 Salı

Felipe Massa

Basket dışında konularda pek yazmamaya çalışıyorum, sadece bir kere içimden yazmak geldi o da Roger Federer ile ilgili bir yazıydı. 4 küsür saat izlediğim Wimbledon finalinden sonra bir yazı yazmak gerekiyordu ama bir türlü elim gidip yazamadım. Yalnız biraz gecikmeli de olsa Felipe Massa hakında yazmak istiyorum.

Felipe tarz olarak çok çok sevdiğim bir pilot olmasa da, sadece işini yapması ve spekülasyonlarda hiç yer almaması sebebiyle taktir ettiğim bir pilot. Cumartesi bir yandan çalışıp bir yandan da yan gözle televizyonda sıralama turlarını izliyordum. Bir anda Massa direk olarak bariyerlere çarptı. Herkes gibi önce ben de algılamadım olayı ve direksiyon falan kilitlendi sandım. Formula arabaları bu tip çarpışmalar için aşırı güvenlik içerdiği için bir süre sonra sağlık ekiplerinin yanında kontrole gideceğini zannettim Massa'nın. Süre uzadıkça uzadı ama Massa ayağa kalkmıyordu bir türlü. Şimdi kalkıp OK işareti verecek ve kaldığı yerden devam edecek sıralama turları diye düşünürken işin içine sedyeler girdi. Hala neden olduğu belli değildi kazanın ama spikerin söylediği dikkat çekici bir detay vardı. Çarpışmadan sonra dahi gaza basmayı sürdürüyordu Massa. Bu biraz korkutucuydu ama spikerler refleksel olarak basmış olabilir falan diyerek içimize su serptiler. Bu arada dakikalar geçiyor ve Massa'dan net bir haber gelmiyordu. Hiç kimse çok ağır birşey olduğunu düşünmüyordu. İşte tam o anda, o parça ortaya çıktı. 800 gram ağırlığında Barrichello'nun arabasından kopan bir parça neredeyse 10-12 saniye arkasından gelen Massa'nın 250 km süratteyken tam kaskına çarpmıştı. Kafaya alınan bu darbe durumu daha vahim noktaya taşıdı. Helikopterde harekete geçince yarış tamamen devre dışı kaldı. Artık herkes Massa'dan haber bekliyordu. Ve sonunda Ferrari sözcüsü bilinci açık açıklaması yapınca herkes biraz rahatladı. Ama sonradan gelen haberler ameliyat olduğu ve hayati tehlikesinin devam ettiği yönünde olunca gene yarışın tadı tuzu kaçtı. Son durumda ailesiyle konuşmaya başlamış Massa ama gözünde hasar varmış, yarış kariyeri bu hasarın ne aşamada olacağı ile belirlenecekmiş.

Massa artık yarışabilse de, yarışamasa da Ferrari takımının değişmez parçası olmayı, tabi kendi istediği sürece, hak etmiştir. Çok yakında olmasa da iyileşecek ve pistlere dönecek ben buna inanıyorum. Geçmiş olsun İstanbul Park fatihi. Biz seni yukarıdaki fotoğrafınla görmek istiyoruz.

Hiç yorum yok: