8 Eylül 2009 Salı

A Milli Takım Değerlendirmesi ve Bulgaristan Maçı

Eurobasket-2009-A-Milli-TakimBugün biraz daha sakinleşmişken hem dün akşamki maçı tekrar bir değerlendirme, hem de akşamki Bulgaristan maçıyla ilgili görüşlerimi aktarmak istedim.

Yazılanların çoğunu okudum dünkü maç hakkında. Savunmamız bence aşırı övülüyor. Litvanya ne zaman topu pota altına indirse börek kıvamında bir savunma ile karşılaştı ve çoğunda basketi buldu. Burada Ömer Aşık ve Semih Erden'den daha iyi savunma bekliyorum açıkcası ve bunu yapacak kabiliyetleri de var. Ömer'in özellikle maçın başında acemiliği o kadar göze çarptı ki, ribaunt canavarı oyundan çıkarken ribaunt bile alamamıştı. Bu durumun devam etmeyeceğine ve hem Ömer'in, hem de Semih'in streslerini bu maç ile attıklarına inanıyorum.Ne zaman Litvanya'nın tecrübesiz kısaları oyunu pota altına geçiremedi o zaman üstünlüğü aldık zaten.

Dış savunmacılarımız içinse çok da iyi bir test değildi bu çünkü Litvanya'nın dış oyuncuları çok tecrübesiz ve vasattılar. Guard savunmasında çok çok iyi olduğumuzu düşünmüyorum açıkcası, delici bir guard bizi zorlayacaktır. Ama 2 ve 3 numaralarda savunmamız iyi seviyede gibi geliyor, umarım beni yanıltmazlar.

Bir paragraf da Ersan ile ilgili, Ersan içeriyi gereksiz zorlamalarına son vermeli bence. İçeri girsin tabi ki ama NBA'vari dalışlarla değil bu dalışları iyi yapamazsan Avrupa'da adamı madara ederler. Onun dışında ribaunt konusunda her zaman güvenilir zaten. Savunmada da arada adam kaçırsa da iyi savunma yaptığı söylenebilir.

Biz Litvanya'yı yendik, nedir bu eleştiri bombardımanı diyenler olacaktır. Eğer bu takım derece istiyorsa bunları mutlaka düzeltmeli derim, yoksa ilk turu her halikarda geçecek takımımız.

Övgülerimi zaten önceki yazımda yapmıştım sadece birşey unutmuşum. Takım olmayı öğrenmişler ve gerçekten savaşıyorlar. Tek maçlık olmaması dileğiyle.

Gelelim bugünkü maça, düz izlediği kadarıyla hem Bulgaristan, hem de Polonya koş-koş takımları. Sanırım Amerikalı devşirme guardları ve koç faktörü yüzünden. Koş-koş oyunun en büyük handikaplarından biri savunmayı hiç düşünmeden oynamaları. Bu da onların çok sayı yemesine yol açıyor. Hele bir de yavaşlatılırlarsa o zaman hucümda sadece 1-2 kişiye kalıyor. Polonya'nın savunmada sertliği sağlayan Gortat'ı var en azından Bulgaristan'da o da yok. Zor maç olacağını sanmıyorum açıkcası ama tek şartla, biz Litvanya'yı yendik Bulgaristan kim havasına girersek o zaman zorlanırız.

Hiç yorum yok: