5 Eylül 2009 Cumartesi

Igor Rakocevic Röportajı

Efes-Pilsen-Igor-RakocevicCumhuriyet gazetesinden Can İşbakan Igor Rakocevic ile konuşmuş, hoş bu her ne kadar röportaj olarak lanse edilse de çok kısa olduğu için sadece konuşmuş diyorum. Bahsettiği şeyler çok genel ilkeler fakat özellikle oyun kurucu ile ilgili söyledikleri çok doğru ve bizim oyun kurucularımız ile ilgili benim şüphelerim var açıkcası. Sohbet aşağıda:

Efes Pilsen’in bu yıl büyük bir şansı olduğunu belirten Sırp süper yıldız, “Efes’in bu yıl çok iyi bir şansı var. Ama önce beraber oynamamız ve başarıyı hissetmemiz gerekiyor. Sadece iyi oyuncuları transfer etmek yetmiyor. Oyunu bütünleştirmeniz lazım. Beraber oynarsak, takım olabilirsek Avrupa’da TOP 8 ya da final four yapabiliriz. Türkiye’de de tabii ki şampiyon olmak istiyoruz. Ama bu kolay olmayacak. Çünkü güçlü rakiplerimiz var. Kariyerimde her zaman yüksek tansiyonlu maçlar yaptım. Türkiye’de de böyle maçlar olacağı için heyecanlıyım. Ateşli maçları iple çekiyorum” diye konuştu.

Nasıl bu kadar güçlü bir skorer olduğunu sorduğumuzda ise Rakocevic oyun kurucuların önemini çizdi ve “Çok iyi bir oyun kurucu ile birlikte olmam gerekiyor. TAU’da Avrupa’nın en iyi gardlarından biriyle oynadım. Takımı çok iyi oynatan bir isimdi. Aynı zamanda koçun size güvenmesi, uzunların perdeyi iyi yapması hep bunlar çok önemli detaylar. Gerisi size kalmış. Fizik olarak iyiyseniz, yeteri kadar çalışmışsanız biraz da şansınız iyiyse sayıyı bulursunuz. Ama sadece ben sayı atacağım diye bir şey yok. Son yıllarda takımlar bana yardım getiriyor. Ben de asist gücümü yükselttim. Yardım gelince asist yapacağım” yanıtını verdi.

Avrupa Şampiyonası’nda Türkiye’nin madalya şansının olduğunu vurgulayan Rakocevic, “Ben bu yazı dinlenerek geçirmek istediğim için Sırbistan takımında yer almadım. Sakatlığım vardı ve eğer kampta olsaydım bu beni etkiyecekti. Koçumuz da bana saygı gösterdi ve gelecek yıl hazır olmamı istedi. Türkiye de bizim çapraz grubumuzda. İlk maç olan Litvanya sizin için çok önemli. Biraz şansı da olursa Türkiye madalya alabilir” ifadelerini kullandı.

Hiç yorum yok: