30 Haziran 2009 Salı

Kaya Peker'den Ağır Eleştiriler

Zaman Gazetesi'nde çıkan röportajı:

Ay-Yıldızlı formayı Okur bile giyemiyorsa ortada ciddi bir problem var

Efes ile Fenerbahçe arasında oynanan final serisindeki performansıyla Lacivert-Beyazlıları şampiyonluğa taşıyan Kaya Peker, Tanjeviç tarafından Milli Takım'a seçilmemesini Zaman'a değerlendirdi.

Aynı şeyi All-Star'da yaşadığına dikkati çeken başarılı basketbolcu, "All-Star ilk devre arasında oynanmıştı. İstatistiklere bakıldığında benim de orada olmam gerekiyordu. Ancak yoktum. Milli Takım'a girememek de beni çok üzüyor." ifadesini kullandı.

Ergin Ataman'ın kendisine olan inancı ve desteğinden mutluluk duyan Kaya Peker, bir gün Milli Takım'da bir Türk antrenör olursa, Ay-Yıldızlı formayı yeniden giymek istediğini söyledi. Bunun gerçekleşmesi durumunda başarının geleceğine işaret eden Peker şöyle devam etti: "Türkler en iyi birbirlerini anlar. Birçok başarılı Türk antrenör var. Neden oraya getirilmiyorlar anlayamıyorum. Ama Milli Takım'a girememem Tanjeviç ile sınırlı değil. Federasyon da bunun içinde. Yabancı oyuncuların da Milli Takım'a katılmasına karşıyım. Biz 70 milyon nüfustan 10 kişi çıkaramıyorsak başarılı olamayız." Milli Takım'a seçilen arkadaşların kendisini arayıp üzüntülerini dile getirdiğini vurgulayan tecrübeli oyuncu, sitemkâr konuştu: "Benim onlarla birlikte olmamı çok istiyorlardı. Ama ben seçilmeyeceğimi biliyordum. Türkiye Mehmet Okur'u kullanamıyorsa herkes oturup düşünmeli. Mehmet'in yanında iyi bir sezon geçiren Tutku Açık ve Erman gibi birçok ismi de sayabiliriz. Bunların yaptıkları tam olarak kandırmaca. Milli Takım'ın basketbolcu yetiştirme yeri olduğunu düşünmüyorum. Ben onlarla olmasam da arkadaşlarıma Polonya için dua edeceğim. İnşallah başarılı olurlar."

Röportaj linki

Hiç yorum yok: